Een slagzin of slogan zegt iets over de persoonlijkheid van uw bedrijf of dienst. Maar een pakkende slogan zorgt er ook voor dat u binnen enkele seconden de aandacht van uw klanten en prospects heeft voor uw boodschap. Bij het bedenken van een slogan dient u rekening te houden met aantal zaken.
* Een slogan is kort
Eén snelle blik moet volstaan om uw slogan te lezen. Gebruik minder dan 9 woorden met gemiddeld anderhalve lettergreep per woord. Bijvoorbeeld: Brood, daar zit wat in.
* Een slogan is eenvoudig
Gebruik geen moeilijke woorden anders dringt uw slogan niet tot uw doelgroep door. Test uw slogan uit door de zin hardop uit te spreken. Struikelt u over uw eigen woorden, dan heeft u geen goede woordkeuze gemaakt. Bijvoorbeeld: Als het aan de kat lag, kocht ze Wiskas.
* Een slogan belooft
Noem een voordeel in uw slogan. U creëert daarmee een belofte en prikkelt uw doelgroep.
Bijvoorbeeld: Appelsientje, het beste onder de zon.
*Een slogan verrast
Speel met woorden, vermijd clichés en wees creatief. Zorg er wel voor dat de creativiteit de kern van de boodschap versterkt. Bijvoorbeeld: Red Bull geeft je vleugels.
*Een slogan onderscheidt
Kies een slogan die past bij uw onderneming. Een slogan met uw bedrijfsnaam of USP blijft langer hangen.
Bijvoorbeeld: Even Apeldoorn bellen!
En last but not least: Uw slogan is onze expertise!